Voltaire Multidisciplinary Analysis and Projection “
2025 yılı Erasmus+ Ana Eylem 2 (KA220-SCH) Okul Eğitimi İşbirliği Ortaklık kapsamında Fransa Ulusal Ajansına sunulan proje başvurumuz kabul edilmiştir. " Voltaire Multidisciplinary Analysis and Projection“ isimli projemiz 2025-2028 yıllarını kapsamaktadır.
Projenin Tanımı:
Fransa koordinatörlüğünde gerçekleştirilecek olan projede toplam 6 ortak ülke okulu bulunmaktadır. Bunlar Fansa, Türkiye (Gülveren Anadolu Lisesi ve Neriman Erol S.B. Lisesi), Polonya, İspanya ve Yunanistan’dır. Projemiz, Proje, Voltaire'in tarzını taklit eden yapay zeka destekli araçlar geliştirerek Dijital Eğitim Eylem Planı (2021-2027) ile uyumlu, öğrencileri ileri dijital yeterliklere sahip yapmayı hedeflemektedir.
Projenin Amaçları:
• Proje, Yapay zeka destekli modelleri kullanarak Voltaire'in tarzını ve eleştirel düşünme yaklaşımını analiz etmek ve bunu başarabilen bir yapay zeka modeli geliştirmek.• Proje, Katılımcılar arasında ekolojik sorumluluğu teşvik ederek Avrupa Yeşil Anlaşması'na doğrudan katkıda bulunmak.
Projenin Çıktısı:
6 ortak okulun öğretmen ve öğrencilerinin atölye çalışmaları ve farklı metotlara dayanan etkinlikler sonucunda :
• Dijital dönüşüm ile yaratıcılık odaklı eğitim öncelikleri arasında güçlü bir bağ kurmak
• “Voltaire’in Doğaya Çağrısı” raporu, “Voltaire’in Doğa Felsefesi” broşürü gibi çıktıların üretilmesi,öğrenci çalışmalarından ve etkinlik materyallerinden oluşan bir koleksiyon oluşturmak.
• İklim krizine ilişkin fırsatlar ve riskler gibi rapor üretmek
• Proje web sitesi, uluslararası seminer raporu, sosyal medya analiz raporları gibi çıktıların oluşturulması